Trænger du til at optimere din virksomhed?

Lige meget hvor stor en virksomhed du har, om du så er den eneste medarbejder eller er chef for 30 mennesker, bør du sørge for at optimere din virksomhed mest muligt. Lige meget hvad din virksomhed sælger, har du jo kun en interesse i, at I sælger endnu mere.

Har din virksomhed en strategi?

Jeg håber virkelig, at din virksomhed har en strategi, for det er meget mere nødvendigt, end mange tror. Hvis ikke du planlægger hvad du vil nå og hvordan du skal nå det, hvornår ved du så, om du har gjort det godt nok? Hvis du bare lader stå til med hensyn til en strategi, så er det på høje tid at tænke lidt over hvad du vil opnå med din virksomhed. Hvis du ikke selv tænker strategisk eller ikke ved hvordan du griber det an, kan du heldigvis få hjælp af professionelle. For eksempel tilbyder Partner Dialog at hjælpe dig med at udvikle en salgsstrategi, så du kommer godt fra start eller godt videre.

Er du til stede de rette steder?

Hvis ikke din virksomhed er de steder hvor dine kunder befinder sig, mister du en masse potentielt salg. Det er ikke altid nok bare at lave en hjemmeside, og så regne med at interesserede købere selv tilfældigvis falder over den. “Byg det, så kommer de” gælder desværre ikke mere, så du må selv foretage dig lidt. Du kan for eksempel kommentere på blogs og tråde der er relevante for din virksomhed, du kan have en YouTube-kanal med videoer der både er relevante og sjove, eller du kan højne din placering på Google. Det kan du for eksempel gøre ved at oprette en Google+-profil, eller reklamere gennem AdWords. Hvis din målgruppe er unge mennesker, kan du også overveje at reklamere på Facebook eller have bannere på forskellige hjemmesider.

Du kan også oprette annoncer i aviser eller blade, hvor du fortæller om virksomheden og skriver din hjemmesides navn. Du kan for eksempel skrive den i forbindelse med en konkurrence, så du giver folk en grund til at besøge din hjemmeside. Hvem ved, måske køber de noget, når de alligevel er der..