Effektivt kommunikationsflow

Dårlig kommunikation kan være roden til alt ondt i store såvel som små virksomheder. Uden effektiv kommunikation, både internt og eksternt, kan det hele hurtigt blive noget værre rod. På mit arbejde havde vi fx til at starte med intet som helst omstillingsanlæg til telefonerne. Nej vi havde bare en stribe enkelte analoge telefoner. Her kunne en kunde ringe på en af telefonlinierne, og hvis medarbejderen ikke sad på sin plads, eller hvis hans telefon var optaget, kunne kunden ikke komme i kontakt med nogen som helst fra firmaet.

Det fik vi da rådet bod på. Her for ca. ½ år siden fik ledelsen endelig taget sig sammen og anskaffet et ordentligt telefonanlæg. Nu kan vi nemt og bekvemt stille telefonen om til mobilen og dermed sørge for at kunderne ikke ringer forgæves. Hvis vi er optagede bliver kunderne pænt og redeligt sat i kø eller omstillet til den næste ledige medarbejder. Samtidig kan vi langt nemmere få fat på hinanden i firmaet, da vi ved vores kollegaer altid har omstillet deres telefon hvis de er ude af huset eller er til møde. På den her måde, er det nye telefonsystem, i høj grad med til at sikre et effektivt konstant flow af information, både på tværs af afdelinger, såvel som fra og til kunder. Dermed er god kommunikation igen i højsædet.